onsdag, februari 27, 2008

Underbara Bokrea!

Mmm, bokrea! Och jag måste ta i tu med det alldeles själv. Jag skrider, lååångsamt, runt mellan hyllorna och observerar allt. Överväger en del. Plockar på mig när lockelsen blir för stor. Och köper när hjärtat hoppar.

Men jag var duktig idag. En av de viktigaste fynden var egentligen inget fynd. Inte pengamässigt. Och för att köpa den var jag tvungen att lägga ifrån mig både en, två och tre böcker som jag gärna hade köpt. Däremot är jag något så vansinnigt nöjd med det jag faktiskt köpte. Även om det blev lite dyrt.

Birgitta Stenbergs 'Erotiska Noveller'
Jenny Downhams 'Innan jag dör'
Och Tin Andersén Axells 'Djävla Älskade Unge!'

Samt på DVD

Virginia Woolfs 'Orlando'
Och 'Sunes Jul'

Haha. 'Sunes Sommar' har jag sett jag vet inte hur många gånger, men Sunes Jul har jag bara sett två eller tre. Och inte på bra länge. Så jag kunde inte låta bli.

Nu sitter jag här och ser på tv4:as nya onsdagsunderhållning, 'Rent Hus'. Hjälp, vad förälskad jag är! Ett städprogram, med två kvinnor som älskar att städa och hjälper folk med deras vidriga hus. Och en av dem är ju inte helt ful heller... Haaa. Vad härligt.

Imornkväll sker den praktiska delen av radioutbildningen. Nästa vecka ska vi börja sända, är det tänkt. I helgen blir det plugg, plugg, plugg. Och lite mys. Nästa vecka, efter livepremiären, åker jag hem till Linkan och firar födelsedagen. Very cosy indeed.

Dagens ilandsproblem: Vad sjutton ska jag börja läsa!???

Inga kommentarer: