lördag, februari 16, 2008

Skandal och datorkrasch

"Oj, vilket blont hår! Jag älskar klänningen, trots att gult är långt ifrån min favoritfärg. Hon klär i det. Och hallå! Det är Carola. OCH Andreas Johnsson - vad skulle kunna gå fel? De kommer att gå vidare; det finns inte skuggan av ett tvivel kvar. De är helt grymma båda två. Den där fjamsiga radiohiten är inte mkt i jämföresle. Och gud, vad hon rockar. När hon gör låtar som den här. Ingen religion. Inget överdrivet. Bara rena proffs! ÅH. HÄRLIGT!"

Så skrev jag. I lördagskväll, efter Sanna, och innan utgång och innan jag visste hur folk hade röstat. Hoppsan och hejsan. Ja, jag har kommit över det. Det gick rätt fort. Fast det var verkligen förjävligt. That's all I'm saying.

Efter att hela min dators hårddisk mer eller mindre kraschat så bryr man sig inte om detaljer. Man bryr sig inte om att man förlorat en hel jävla mapp, med typ en miljard saker i, utan istället man bryr sig mer om att man alls har en fungerande dator, med tillhörande internet, och att man kommer ihåg sina viktigaste länkadresser i huvudet. Allt annat är borta.

Tror jag. Vågar inte riktigt ordentligt dra mig till minnes hur mycket av min mapp som faktiskt finns sparat. Har jag tur; allt innan September. Har jag otur; inte speciellt mycket. Jag ska kolla upp det någon gång. Förslagsvis en sådan där dag när livet är härligt och man känner att allt utom att jag lever inte spelar någon som helst roll...

Alla har sportlov utom jag. Mamma och Pappa och lilla lillebror kommer förbi i helgen. Då har jag eventuellt radioutbildning också. Ja, sa jag inte det? Jag ska bli radiopratare.

1 kommentar:

* sa...

Radiopratare? spännande! Fan, denna vecka är svår med bakslag, blir tokig. Ring och berätta mer när du har tid. Saknar dig.