måndag, februari 04, 2008

A heart in New York

And I'm back. Efter ett tårdrypande avsked, som min tyske flygplansgranne var mindre bekväm med, och en vedervärdig flygresa hem (lufthål and such. Don't ask...). Väskan är uppackad. Jag har wheat thins, granola bars och en hel del Starbuckskaffe och sitter i sängen och ser på 'American Idol.' Oh, the irony...

Jag har haft vansinnigt roligt.

Vi har sovit alldeles för lite. Shoppat alldeles för mycket. Spenderat på tok för mkt pengar på taxi och dyra drinkar. Pratat som aldrig förr. Ack, min älskade Laurel. Som jag kommer att sakna dig. Men inte i mer än två år. Och det är ett löfte. Jag träffade Emma. Jag träffade Grace och Danny och Wookie och en och annan ny bekantskap blev det också. Fascinerande bh-shopping blev av hos USA:s ledande bröstexpert (haaa). Macy's och Bloomingdale's, Nine West och Virgins Broadway Megastore. Magiska Central Park. FN-besök. Åh, där vill jag jobba. And I will, in about two years. Wink wink.

En slight återvändning till heterosexualiteten i och med nyanställd absolut hottie på mitt gamla college. Böcker från härliga Barnes & Nobles. Galna tågresor mitt på blanka morgonen. Högst fascinerande komplimanger. Fina sånger. Konsten att lära sig hantera en kamera. The Met. Besök på ganska känd flatklubb. Vi har tittat på Heath Ledger's lägenhet och studerat folks fantasifulla snyftmeddelanden utanför. Alla vackra avenyer. Manhattans underbara tunnelbanor (who needs an ipod? The entertainment is right there!). Och folks sensationellt höga hyror. 3000. Dollar. För en tvåa, med ett minikök och ett pyttebadrum och generellt ganska spartanskt. Wow. Lägg till all takeawaymat och taxi fees på det sedan...

Anyway. You gotta love it. Och insikten är solklar. Där ska jag bo. Relativt snart. Ja.

"There's a heart. A heart that lives in New York..." (Simon & Garfunkel)

1 kommentar:

* sa...

Hej gumman! Du verkar ha haft det underbart! hörs snart, puss