lördag, februari 23, 2008

Schlager och sånt

Schyssta kragar, BWO. Men jag hoppas inte på dem. Bard förtjänar en känga. Han är på tok för självgod. ”Jag vet vad heeela Östeuropa vill ha!” My ass.

En bosnisk ballad? God idé. Dessvärre lär svennosvennarna aldrig köpa det.

Frida påminner om en ung, om än skånsk, Lotta Engberg. Snacka om tuggummipop! Men den är ju förvånansvärt kitchig…

Operavrål med världens högsta slits? Hjälp.

Och så Patrik Isaksson. Han är kort och påminner lite om en hob, men jag har hört honom aningens sarkastisk i radio and I like the guy. Låten funkar.

Caracola anländer mitt i smeten som kvällens stora klyscha. Tre färgglada söta fjamsmajor med väldigt korta klänningar och en låt som handlar om kärlek.

Ainbusk borde pensionera sig. Tagga ner lite. På tok för mycket falska toner. Dessutom lät det tidigt 90-tal om hela grejen.

Escobar är väl inte direkt min stil, men de ser bra ut och låten är okej.

Så. BWO vidare. Naturligtvis. Bard ser ut som en 5-årig marionettdocka med skägg och mustasch. Och Frida. Det förvånar mig inte. Trodde som sagt att det skulle stå mellan henne och Patrik. Och hon vann. Inga direkta bra bidrag alls, faktiskt. Men roligt som alltid.

Sedan ringde Sabina. Vi pratade i 3,5 h. Det bara flöt på.

Och familjen var här. Pappa fixade skrivaren, Olle fixade nerladdningen och mamma köpte frukt, bär och mera mineralvatten åt mig. Sedan tog de med sig överflödiga resväskor och åkte hem.

Jag har varit duktig idag igen. Ett pyttelitet glad rödvin blev det (1 dl), men inte mer. Imorn blir det mera radio. Lite plugg. Möte. Och så Oscarsgalan, hela natten. Jag är ju faktiskt ledig på måndag. Och man måste ju se det live!

På tisdag blir det Stockholm och fantastiska Eva Dahlgren på Cirkus. Och lagom när vi återvänder till Uppsala är det ju faktiskt BOKREA! 00.00 natten till onsdag, alltså. Det är ju så att man blir lite sugen på att gå på shoppingtur och skippa spanskan kl. 10 på morgonen... Vi får väl se.

Väl mött, CSN!

Inga kommentarer: